Articole

• EL/EA - perspectiva EQ
• Perceptia calitatii vietii
• Evaluează succesul
• Defineşte şi condu viaţa
• I.E. si viata de cuplu
• I.E. in ritm de Tai-Tai

Materiale

• Interviu Daniel Bichis
• EQ Day - brosura
• Testul BarOn EQi
• Demo Raport Resurse
• Formular de inscriere

Au mai ramas

27% din locurile
la conferinta si

4 locuri la
Workshopul Special



De cât succes şi fericire vă puteţi bucura?

Măsurarea nivelului de inteligenţă emoţională este cea mai bună modalitate de evaluare a şanselor de a avea succes şi a ne simţi împliniţi în viaţa personală şi profesională. Pentru prima oară în România, cu prilejul EQ Day for Life – ziua în care dai viaţă inteligenţei emoţionale, participanţii îşi vor putea măsura coeficientul EQ. În plus, vor beneficia de sfaturile specialiştilor cu privire la modalităţile practice prin care îşi pot creşte nivelul EQ şi spori şansele de a fi mulţumiţi de propria viaţă. Dacă nu mai aveţi răbdare până pe 17 octombrie 2007, aflaţi în avanpremieră cinci tehnici practice prin care puteţi obţine chiar din această săptămână mai mult succes şi fericire!

Inteligenţa emoţională reprezintă capacitatea de a ne cunoaşte, înţelege şi folosi emoţiile pentru luarea celor mai bune decizii şi punerea lor în practică. Coeficientul de inteligenţă emoţională (EQ) s-a dovedit a fi un predictor al succesului şi împlinirii atât în plan personal, cât şi profesional, cu mult mai relevant decât nivelul de inteligenţă cognitivă (IQ) sau alţi factori de personalitate. De aceea, marile corporaţii îl folosesc de ani de zile pentru selecţia şi promovarea talentelor. În plus, inteligenţa emoţională este compusă dintr-o serie de abilităţi care pot fi educate, astfel încât într-un termen relativ scurt (1-6 luni) să se producă schimbări majore în calitatea vieţii şi activităţii unei persoane.

Ce-mi aduce fericirea?

Dacă succesul poate fi măsurat prin nivelul de atingere a unor obiective, fericirea este o stare interioară mult mai greu de cuantificat. Studiile efectuate în diferite zone ale lumii, cu culturi şi niveluri de trai foarte diferite, au demonstrat că din momentul în care o persoană îşi are asigurate nevoile de bază (locuinţă, hrană, securitatea personală şi a locului de muncă), gradul de fericire nu mai depinde de factori precum:

  • averea,
  • vârsta,
  • sexul,
  • venitul sau salariul,
  • rasa,
  • nivelul de educaţie,
  • statutul social.

Nici măcar evenimente de genul căsătoriei, naşterii unui copil, absolvirii unei forme de învăţământ nu influenţează pe termen mediu sau lung fericirea personală, ci doar o cresc pe termen scurt. Acest fenomen este bine descris de zicala „după luna de miere, urmează căsătoria!”

Persoanele fericite au în comun o serie de trăsături:

  • nivel ridicat de încredere în sine,
  • optimism,
  • tendinţa de a-şi manifesta trăirile emoţionale,
  • impresia că îşi controlează sau măcar influenţează propria viaţa,
  • capacitatea de a gestiona bine evenimentele stresante,
  • existenţa unei reţele de prieteni şi cunoştinţe pe care se pot baza.

Cum aflu ce şanse de fericire am?

Toate aceste trăsături sunt măsurate de testul BarOn EQ-i, ce va fi oferit pentru prima oară participanţilor la EQ Day for Life – ziua în care dai viaţă inteligenţei emoţionale. Pe 17 octombrie 2007, la U Business Center Bucureşti, specialişti în testul EQ-i şi inteligenţa emoţională din Anglia şi România vor prezenta informaţii, tehnici şi strategii prin care fie să se sporească nivelul EQ, fie să se valorifice din plin potenţialul deja existent. „Va fi o serie de patru workshopuri bazate pe interactivitate şi învăţare experienţală”, precizează Mariana Bichiş, manager al Competent Consulting, compania organizatoare a EQ Day. „Ne-am propus ca prin această combinaţie de autoevaluări, explicări ale unor blocaje sau limitări emoţionale, precum şi tehnici practice de autocontrol şi gestionare a stresului să sprijinim participanţii să-şi sporească semnificativ şansele de succes şi împlinire.”

Cum îmi sporesc şansele de succes?

În avanpremieră, iată 5 dintre strategiile ce vor fi prezentate la EQ Day for Life:

  1. Dezvoltă-ţi independenţa şi perseverenţa:
    Viaţa este 20% ce ni se întâmplă şi 80% modul în care interpretăm aceste evenimente. De aceea, este important să ne bazăm pe cele două elemente:
    • independenţa – convingerea că avem atât capacitatea, cât şi potenţialul de a ne stabili şi atinge propriile obiective,
    • perseverenţa – capacitatea de a depăşi dificultăţile şi a privi limitările drept provocări.
    Fă mai ales lucrurile pe care le ştii şi le poţi face foarte bine. Organizează-ţi viaţa astfel încât mereu să ai evenimente sau obiective care te aşteaptă şi de care te simţi atras/ă. Renunţă la tendinţa de a considera drept succes doar reuşitele răsunătoare şi începe să-l recunoşti şi în progresele treptate pe care le faci. În plus, eliberează-te sau redefineşte pentru tine standardele şi aşteptările celorlalţi. Pentru a putea face acest lucru, este important să identifici situaţiile în care acţionezi pe baza fricii de respingere sau de reproş din partea celorlalţi. Descoperă ce sentimente îţi doreşti de fapt de la acele persoane (dragoste, atenţie, apreciere etc.) şi care sunt modalităţile prin care le poţi obţine şi altfel decât sacrificându-ţi propriile valori şi independenţa.
  2. Descoperă plăcerea de a trăi:
    Indiferent cât de încărcată ţi-ar fi agenda, fii cu totul prezent pentru tine şi corpul tău, vreme de 2-3 minute de câteva ori pe zi. Activează-ţi toate simţurile şi redescoperă-ţi plăcerile simple. Bea un ceai aromat dintr-o cană fină, în timp ce priveşti pe geam şi asculţi muzica preferată. Îngrijeşte-ţi florile, citeşte ceva extrem de interesant, plimbă-te prin magazine (fără să ai ceva de cumpărat!), dă o tură cu motocicleta, mergi la un film sau la o piesă de teatru. Orice lucru care îţi produce plăcere prin el însuşi şi te rupe de preocupările cotidiene este o soluţie excelentă.
  3. Cultivă prieteniile:
    Studiile au arătat că existenţa în jurul nostru a persoanelor cărora să le putem face confidenţe şi cu care să împărtăşim aceleaşi gusturi şi experienţe reprezintă un factor-cheie în privinţa stării de bine la nivel emoţional. Existenţa acestui sprijin social activează sistemul imunitar şi sporeşte atât calitatea, cât şi lungimea vieţii. Prietenii ne ajută adesea să vedem partea amuzantă a situaţiilor dificile cu care ne confruntăm, sau să descoperim şi alte puncte de vedere şi modalităţi de abordare ale acestora. Iar confidenţele, descărcarea sufletului în faţa unei persoane care ne ascultă şi ne înţelege cu adevărat, chiar şi neputinţele şi greşelile, este unul dintre cei mai puternici factori destresori.
  4. Fii fericit/ă ori de câte ori faci ceva:
    Această strategie se bazează pe unul dintre principiile de bază ale psihologiei sociale: acţiunile noastre declanşează celor din jur reacţii emoţionale ce ne stimulează, la rândul nostru, acelaşi tip de trăiri. Bucuria cu care facem un lucru poate declanşa emoţii plăcute. Descoperă ce înseamnă să faci aceleaşi lucruri ca şi până acum, dar din perspectiva unei persoane fericite, plină de succes şi încredere în sine – şi vei vedea că foarte rapid te transformi într-o astfel de persoană. Există multe modalităţi de prin care se poate susţine această transformare. Una dintre cele mai eficiente strategii este crearea unui CD sau a unei liste de fişiere mp3 conţinând melodii care vă trezesc genul acesta de sentimente. Ascultaţi-le în fiecare dimineaţă, în timp ce vă poregătiţi pentru ziua ce va urma (folosiţi funcţia de Shuffle, pentru a evita repetarea obositoare a unei anumite succesiuni de melodii). Ulterior, dacă vi se întâmplă ceva care vă schimbă starea de spirit, ascultaţi 1-2 melodii în acord cu noua stare (enervare, frustrare, neputinţă, melancolie etc.), iar apoi treceţi din nou la lista care vă generează emoţiile dorite. Acelaşi efect poate fi obţinut şi prin intermediul culorilor: cele calde, strălucitoare, vă activează şi combat tendinţele depresive, în vreme ce culorile neutre reduc anxietatea (frica) şi tensiunile.
  5. Dă un sens profund vieţii tale:
    Descoperă semnificaţia pe care vrei să o dai vieţii tale, sensul în care vrei să o conduci. Pentru aceasta, lămureşte rolul pe care îl au pentru tine valorile şi etica pe care te bazezi atunci când iei deciziile dificile. Descoperă frica şi plăcerea ce sunt asociate cu valori precum banii, dragostea, familia, cariera etc. Apoi, identifică limitările pe care le trasează frica şi plăcerea în cadrul gamei de opţiuni pe care le iei în considerare. De exemplu, descoperă dacă te întorci acasă de la serviciu pentru a-ţi petrece seara cu familia mai degrabă datorită fricii faţă de frustrarea pe care ar putea-o produce decizia de a face ceva împreună cu vechea gaşcă, sau din plăcerea de a împărtăşi evenimentele zilei şi a continua ziua împreună. În cazul în care primează frica, atunci seara are şanse destul de mari să nu fie prea reuşită, deoarece orice aţi face împreună va fi mereu comparat cu plăcerea pe care ţi-ar fi produs-o regăsirea vechilor prieteni sau prietene. Şi s-ar putea ca acţiuni pe care le-ai asociat cu gaşca, de exemplu împărtăşirea emoţiilor, ori negocierea valorilor şi viziunilor, să refuzi să le reiei şi în cadrul familiei, reducând în acest fel numărul proceselor prin care se construieşte reţeaua de relaţii sociale. În timp, acest lucru poate conduce la scăderea stabilităţii familiei şi pregăteşte separarea sau divorţul. Înţelegând sensul profund pe care îl acorzi tu unor asemenea valori, poţi trece treptat de la motivarea bazată pe evitare (teamă) la cea bazată pe atracţie (plăcere) şi obţii un mult mai bun control asupra vieţii.

Ce am de făcut?

Îţi propunem să alegi una dintre aceste strategii şi să o aplici de-a lungul acestei săptămâni. Apoi, verifică modul în care rezultatele pe care le-ai obţinut confirmă deviza Competent Consulting: „Succesul dumneavoastră este profesia noastră!” În felul acesta, îţi va fi uşor să iei decizia de a afla multe alte tehnici şi strategii prin care îţi sporeşti succesul şi fericirea, prin participarea pe 17 octombrie 2007 la EQ Day for Life – ziua în care dai viaţă inteligenţei emoţionale.